31 Gru Kilogramowy zawrót głowy gdzieś między Świętami, a Sylwestrem.

Nie lękajcie się rozleniwienia – mówili. Nie lękajcie się przejedzenia – mówili. Korzystajcie z wolnego czasu – mówili 🙂

Koniec roku to czas dla bliskich i domu, czas podsumowań, ale i kreślenia nowych planów na nadchodzący rok. Tymczasem wielu z nas sen z powiek spędzają nagromadzone w ostatnim okresie kalorie.

Spokojnie, nie może być ich aż tak dużo na skutek świętowania z rodziną przy stole zaledwie przez 3 dni. Mimo wszystko po Świętach wielu wyruszyło na siłownie, ale przed nami Sylwester i znowu dla niektórych stres, że kaloryczne jedzenie, alkohol i ciasteczka doprowadzą nasz organizm do ostatecznej ruiny. 

Nic nie dzieje się tak szybko, tak jak nie ma też cudownych sposobów na ekspresowe zrzucenie kilogramów, które nagromadziliśmy jeszcze na długo przed Świętami. W tak krótkim czasie można jedynie nieco poprawić formę stosując intensywne treningi interwałowe w formie biegania, przysiadów z wyskokiem, skakanki, sprintu w miejscu, burpeesów czy brzuszków, ale nie oszukujmy się, kilka dni między Świętami, a Sylwestrem to za mało, żeby dokonać cudów. Natomiast to co można lub wręcz należy zrobić, to już teraz zacząć pracować nad dobrymi nawykami prowadzącymi do poprawy stanu naszego zdrowia i kondycji. To może być Twój cel na Nowy Rok!

To prawda, że wiele osób w okresie świątecznym rezygnuje ze zdrowej diety, ale są sposoby na przyśpieszenie swojego metabolizmu, pogonienie zbędnych kalorii i poprawę formy fizycznej.

New Year

  1. Zapomnij o głodówkach i dietach-cud – to najlepsza droga do spowolnienia metabolizmu, a przecież nie o to Ci chodzi.
  2. Posiłki powinny być niezbyt duże, ale przyjmowane co 3-4 godziny mniej więcej o jednakowych porach. Dieta powinna być bogata w białko, błonnik, przyprawy, zioła i tłuszcze nienasycone (oliwa z oliwek, orzechy, nasiona lnu, orzechy, ryby), a uboga w żywność przetworzoną, cukier, sól, konserwanty i sztuczne barwniki. Pamiętaj o królewskim śniadaniu.
  3. Pij odpowiednią ilość wody – 30 ml wody na każdy kilogram masy ciała.
    0,03l x waga ciała w kg = maksymalna dopuszczalna ilość litrów wody.
    Przykładowo: 0,03l x 70kg = 2,1l
  4. Doceń moc zielonej herbaty – ma właściwości oczyszczające, przeciwutleniające i przyśpieszające przemianę materii.
  5. Wybierz formę ruchu (w tym na świeżym powietrzu), która Ci najbardziej odpowiada i bądź jej wierny. Dodatkowo wzmocnisz też swoją odporność.
  6. Jeśli chcesz spalić tkankę tłuszczową, Twoja aktywność sportowa nie może trwać krócej niż 45 minut i musi być intensywna. Jeśli nie wiesz od czego zacząć swoją aktywność fizyczną, zajrzyj niżej do załączonych linków.
  7. Wprowadź parę zmian w swoim życiu – myśl pozytywnie, wygospodaruj czas dla siebie, oddaj się swoim ulubionym zajęciom i pasjom, zadbaj o swój rozwój osobisty.

Poniżej wybrałam dla Was kilka ze swoich tekstów z mijającego roku, które mam nadzieję pomogą Wam okiełznać strach czy obawy przed wprowadzeniem zmian w swoim życiu i zmotywować się do pracy nad lepszą sylwetką, zdrowiem i upragnioną formą:

⇒ Od czego zacząć swoją aktywność fizyczną? Część 1, 2 i 3 (KLIK, KLIK, KLIK) – jeśli masz wątpliwości od czego zacząć, o czym warto pamiętać podejmując aktywność sportową, który rodzaj aktywności wybrać, możesz skorzystać z moich podpowiedzi w powyższych trzech artykułach.

⇒ Podkręcamy metabolizm (KLIK) – kilka prostych i sprawdzonych sposobów na przyśpieszenie metabolizmu. Na mnie działają bardzo dobrze, może i u Ciebie się sprawdzą?

⇒ Jak nie stracić motywacji do ćwiczeń? (KLIK) – w sumie to nie aż taka trudna sztuka, pod warunkiem, że zaczniesz regularnie ćwiczyć. Dalej leci samo. Chcesz wiedzieć dlaczego? Sport uzależnia.

⇒ Znane i nieznane korzyści z fitnessu (KLIK) – to na wypadek gdybyś nadal nie był przekonany do aktywności sportowej.

⇒ Po co właściwie biegać? (KLIK) – moje osobiste zdanie na temat biegania.

⇒ Trenuję kiedy śpię (KLIK) – o znaczeniu snu, kiedy uprawiamy sport.

⇒ Żyję tak jak jem, jem tak jak żyję (KLIK) – ważny głos w sprawie naszych codziennych nawyków.

⇒ Dlaczego zimą przybywa nam centymetrów? (KLIK) – kilka słów o naszych nawykach i nieświadomej obronie przed zdrowym stylem życia. A wystarczy nieco zmienić podejście i pomyśleć o sobie. Tak po prostu. Dla zdrowia, lepszej kondycji fizycznej i formy psychicznej.

⇒ Czy znasz już swój wiek metaboliczny? (KLIK) – w tym tekście zachęcam Cię do zrobienia analizy składu ciała – badania, które pozwoli określić wiek metaboliczny nie mający wiele wspólnego z wiekiem biologicznym, ale dający bardzo dokładny obraz tego co się dzieje z Twoim organizmem od środka i na co powinieneś zwrócić uwagę, żeby odmłodzić swój organizm.

⇒ Jak zdrowy jest mój tryb życia. Tym razem z innej strony (KLIK) – bardzo chętnie czytany i komentowany tekst. Niektórych zaskoczyło to o czym piszę. Sami zobaczcie dlaczego.

⇒ Jak nauczyć dzieci zdrowo jeść? (KLIK) – nasze dzieci mogą być doskonałym motywatorem do wprowadzenia zmian w naszym sposobie odżywiania, a także kształtowaniu prawidłowych nawyków.

⇒ Jajka, jajka i po świętach (KLIK) – wprawdzie odniosłam się tu do Wielkanocy, ale jak zajrzycie do środka, to znajdziecie wiele podobieństw w tym czego potrzebujemy po okresie świątecznym.

Trzymajcie się, dbajcie o siebie i spełniajcie swoje marzenia w 2016 roku!
To będzie dobry rok 🙂

Wasza Esencja

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl