Jak przetrwac zime

12 Sty 25 sposobów na przetrwanie drugiej połowy zimy

Zima jest spoko. Wprawdzie to nie to samo co w latach 80-tych (boszzz, wspominam je z taaakim sentymentem), kiedy wychodziło się z klatki bloku i wpadało prosto w 2-metrową zaspę, ale zimą można robić naprawdę wiele, fantastycznych rzeczy. Tyle, że mam na myśli zimę, która rzeczywiście jest zimą, czyli jest śnieg, trochę słońca i przyzwoita temperatura pozwalająca na zewnętrzne aktywności. Co mamy dzisiaj? Smog utrudniający oddychanie i tyle kresek na minusie, że takie zjawiska pogodowe jak śnieżyce w USA przestały robić na mnie wrażenie. Zaczynam wypatrywać końcówki tej zimy i momentami nawet mi się to udaje. Po pierwsze początek kalendarzowej zimy już dawno za nami i nikt go nie pamięta, po drugie niedługo ferie, które zapowiadają się w tym roku wyjątkowo atrakcyjnie, a po feriach już z górki – marzec za pasem. Krótko mówiąc, wiosna tuż tuż. A nie, czekaj, zostało jeszcze 68 kalendarzowych dni przypisanych do najzimniejszej pory roku. Chcesz kilka sposobów na przetrwanie drugiej połowy zimy? Łap!

Jak przetrwac zime 2

  1. naucz się czegoś nowego – np. jazdy na nartach lub na snowboardzie. Zbyt ambitnie? Możesz wybrać coś mniejszego np. jazdę na łyżwach, modne ostatnio szydełkowanie, zrobienie fotoalbumu, kurs tańca, przygotowanie swojej ulubionej playlisty, nauczenie się nowego programu graficznego, rozpoczęcie nauki języka obcego, jakiś internetowy kurs. Taka lista zdaje się nie mieć końca.
  2. zrób coś czego nigdy do tej pory nie robiłeś – może nigdy nie byłeś w fabryce czekolady, w escape room, na górskiej wędrówce, a może nie korzystałeś z usług masażysty, coacha czy trenera personalnego? Ja w styczniu zamierzam pobawić się w morsa (KLIK), a w lutym pierwszy raz spróbuję jazdy na biegówkach. W styczniowych planach mam jeszcze pewien projekt do zrealizowania. Jeśli dam radę, efekt zobaczycie za kilka miesięcy i to będzie zdecydowanie taka rzecz, której to tej pory nigdy w życiu nie zrobiłam.
  3. zrób jedną zaległą rzecz, ale taką, która do tej pory spędzała Ci sen z powiek. W nową porę roku wkroczysz z uporządkowanymi sprawami i wewnętrzną satysfakcją, że pogoniłeś drania.
  4. wybierz 3 książki, które od dawna bardzo chciałeś przeczytać, ale z zupełnie niezrozumiałych powodów np. braku czasu nie udało Ci się do tej pory po nie sięgnąć.
  5. wprowadź nowy, dobry nawyk do swojego życia – to może dotyczyć zarówno sposobu odżywiania się, uprawiania sportu, jak i podejścia do świata i ludzi.
  6. jeśli masz dzieci, naucz je czegoś nowego lub zrób im niespodziankę, której się nie spodziewają – zorganizuj kulig śnieżny, wypad do eksperymentarium, zaplanuj wyjście do teatru dla dzieci, udaj się z nimi na lekcję ceramiki lub pokaz świateł, zabierz do pobliskiego klubu sportowego z zajęciami dla dzieci lub do parku trampolin czy ściankę wspinaczkową.
  7. wybierz 1 dzień w tygodniu na spotkanie ze znajomymi – regularne wyjścia do kina, teatru, na kolację, kręgle czy wieczór spędzony w domu z przyjaciółmi na partyjce brydża przy szklance dobrej whisky umilą czas nie tylko oczekiwania na wiosnę, ale pozwolą Ci oderwać się od codziennego rytmu, stresu i trosk.
  8. odśwież starą znajomość, która kiedyś była dla Ciebie ważna – nasze drogi często rozjeżdżają się na skutek zmiany życiowych planów czy zawirowań. Jestem pewna, że każdy z nas ma taką znajomość, do której chętnie by powrócił.
  9. zaplanuj kilka weekendów do przodu – perspektywa fajnych wydarzeń, które będą miały miejsce w najbliższych tygodniach pozytywnie nastraja do życia i przegania nostalgiczne nastroje.
  10. zorganizuj sobie udany poranek – przykładowe wskazówki znajdziesz TU.
  11. często oglądaj zdjęcia z lata i wakacji – na pewno masz ich tonę na dysku, a wakacyjne albumy biją po oczach, kiedy tylko otwierasz komputer. Miło jest powspominać ciepełko w samym środku zimy, szczególnie kiedy patrzy się na takie zdjęcia jak TUTAJ.
  12. zaplanuj i zarezerwuj letnie wakacje – oferty biur podróży czy wynajem domu lub apartamentu przez internet są najatrakcyjniejsze w styczniu. Potem ceny skaczą do góry, a lepsze oferty są już wyprzedane. Styczeń to najlepszy moment na rezerwację upragnionych, letnich wakacji.
  13. zaplanuj coś fajnego na wiosnę – ja już to dawno zrobiłam i nie mogę doczekać się kolejnego Fitness Campu – tyle, że tym razem… na Cyprze. Tadam. Oby wszystko wypaliło.
  14. wybierz aktywność sportową, która najbardziej Ci odpowiada i poświęć jej więcej niż zwykle czasu. Najlepiej zaplanuj ją na konkretne dni – gwarantuję Ci, że wystarczą 3 dni w tygodniu, żebyś otrzymał wystarczająco dużą dawkę endorfin, które wyniosą Cię na wyższy poziom szczęśliwości.
  15. ugotuj kilka ulubionych, letnich potraw, upiecz ulubione letnie ciasto – zapach i smak świątecznego cynamonu, kardamonu i imbiru pomału będzie nas opuszczał, więc dlaczego by nie zrobić czegoś co kojarzy nam się z cieplejszymi miesiącami roku?
  16. zorganizuj sobie mini zielony ogródek w kuchni – świeża bazylia, rozmaryn, mięta dostępne są w marketach. Wystarczy, że przesadzisz je do dużej donicy, postawisz w kuchni na parapecie okna i będziesz regularnie podlewał. No i oczywiście korzystał z ich dobrodziejstw aż do czasu kiedy przyjdzie wiosna.
  17. zaopatrz się w ulubiony likier i dogrzewaj się swoimi ulubionymi napojami – moje znajdziesz TUTAJ. Jakby co, reklamacji za nieświadome rozpicie nie przyjmuję.
  18. zmień wystrój części mieszkania – czasami wystarczy zmienić jakiś kąt w domu, żeby poczuć radość i rozpierającą dumę z roli tymczasowego projektanta własnego wnętrza.
  19. zaskocz czymś osobę, na której Ci zależy – nietypowy prezent, wyjście lub wyjazd-niespodzianka, a może wieczór tête-à-tête?
  20. spełnij dobry uczynek – na jeden dzień możesz stać się wolontariuszem na wybranym przez Ciebie wydarzeniu lub zostać nim w szpitalu dziecięcym, domu dziecka czy organizacji non-profit. Możesz też wesprzeć jakąś rodzinę w potrzebie lub schronisko dla zwierząt.
  21. odnajdź swoją pasję lub reaktywuj starą i umieść ją na liście swoich priorytetów – czy nie uważasz, że zasługuje na wysokie miejsce na podium?
  22. określ swój codzienny rytuał i go przestrzegaj – dla jednych to będzie poranny rytuał parzenia kawy i delektowania się jej aromatem, dla innych wieczorna lektura w łóżku. Może to być też kąpiel z użyciem olejków eterycznych, kreatywna zabawa z dzieckiem czy inspirująca rozmowa na skype’ie z bratnią duszą.
  23. słuchaj dużo dobrej muzyki  – dobrej, czyli ulubionej, takiej, która Cię odstresowuje, wprowadza w dobry nastrój i łagodzi obyczaje – latino, dancehall, chill. Ty wybierasz.
  24. wyjdź codziennie wieczorem na spacer – dotlenienie organizmu przed snem działa magicznie na dobre samopoczucie i doskonale wpływa na jakość snu. Jeśli masz psa, masz też ułatwione zadanie.
  25. wysypiaj się – to podstawa nie tylko prawidłowego funkcjonowania, ale też dobrego humoru i skrócenie czasu oczekiwania na wiosnę.

Jak przetrwac zime 3

Powyższą listę możesz wydrukować i powiesić sobie na lodówce. Jeśli jednak z jakichś powodów nie odpowiada Ci żadna z propozycji, masz jeszcze dwa rozwiązania. Wybór należy do Ciebie:

  1. zorganizuj sobie długie np. 3-miesięczne wakacje, najlepiej w ciepłych krajach lub
  2. zaangażuj się w jak najwięcej projektów i zawal się robotą na wypadek, gdyby przyszły Ci do głowy głupoty typu narzekanie i rozmyślanie jak fajnie byłoby gdyby ta zima zniknęła z dnia na dzień.

 

To jak, którą wersję wybierasz? Jakieś własne pomysły na przetrwanie drugiej połowy zimy? A może wybierzesz któryś z mojej listy?

♥ ♥ ♥

Jeśli spodobał Ci się ten wpis lub uważasz, że może się komuś przydać, będzie mi bardzo miło, jeśli go skomentujesz lub/i udostępnisz. Dziękuję, że jesteś i wspierasz.

Jeśli chcesz być również na bieżąco z kolejnymi artykułami na blogu i tym co udostępniam na kanałach społecznościowych, polub Esencję na Facebooku, zajrzyj na Instagram (jestem też codziennie na Instagram Stories) i odwiedź Twittera.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl