Ryba na 3 sposoby

12 Mar Smacznie, prosto, zdrowo. Ryba na 3 sposoby w kilka minut

Nie da się ukryć, lubimy rybki i chętnie przygotowujemy je na różne sposoby, dlatego dzisiaj, zgodnie z wczorajszą zapowiedzią, dzielę się z Wami swoimi ulubionymi i chyba najprostszymi z możliwych przepisami. Jesteście ciekawi jak wygląda ryba na 3 sposoby w kilka minut? Oto moi faworyci, którzy doskonale się sprawdzają wtedy, kiedy nie mam czasu na gotowanie, a wcześniej na bieganie po sklepach. Te 3 ryby w zamrażarce mam zawsze.

Wszystkie propozycje zawierają składniki dla 4 osób.

ryba na pomidorach i czosnkuRyba spoczywająca na pomidorach i czosnku

To danie uwielbiam ze względu na smak i prostotę, a także czas jego wykonania – jedynie 10 minut!

Składniki:

  • sola (8 sztuk)
  • pomidor (2 sztuki)
  • świeży czosnek (2 ząbki)
  • jajko
  • sól, pieprz do smaku
  • rukola


Przygotowanie:

Po rozmrożeniu sola czasem trzykrotnie zmniejsza swoją objętość, dlatego kupuję ich więcej.

Czosnek pokroić na cienkie plasterki, pomidory na nieco grubsze plastry i podgrzać na patelni. Rozmrożoną na durszlaku rybę przyprawić solą i pieprzem, a następnie położyć na równomiernie rozłożonych na patelni pomidorach i po chwili zalać roztrzepanym jajkiem. Przez 3-5 minut smażyć, a następnie delikatnie przełożyć rybę na drugą stronę. Nie zrażajcie się tym, że ryba się rozpada, jest to nieuniknione, bo sola jest bardzo delikatna, a poza tym jej nie panierujemy. Zapewniam jednak, że w tej kompozycji smakuje wyśmienicie.

Na talerzu rozkładam rukolę, która doskonale uzupełnia smak potrawy i układam na niej gotowe danie dekorując także rukolą. To danie lubię jeść bez dodatków, ale pasuje do niego zarówno ryż, pure z ziemniaków, jak i kuskus.

Pstrąg z koperkiem w brzuszkuPstrąg z koperkiem w brzuszku

Mistrzostwo prostoty i absolutny hit smakowy moich dzieci. To danie jest w stanie zrobić sobie nawet moje najmłodsze dziecko i wczoraj właśnie je sobie przygotowało, a zajęło mu to 5 minut. Potem jeszcze 15 minut na upieczenie i gotowe.

Składniki:

  • wypatroszony pstrąg bez łba (4 sztuki)
  • gałązki koperku (pęczek)
  • cytryna
  • sól, pieprz i czosnek (granulowany lub/i w płatkach) do smaku


Przygotowanie:

Pstrągi opłukać pod zimną wodą i delikatnie osuszyć kuchennym ręcznikiem. Przyprawić solą, pieprzem i czosnkiem. Środek ryby wypełnić gałązkami koperku (ile się zmieści) i dużym plastrem cytryny. Zawinąć w folię aluminiową i piec w 250 stopniach przez ok. 15 minut. Ewentualnie wybrać na piekarniku opcję grillowana ryba.

Doskonałym dodatkiem do tego pstrąga są ziemniaki pokrojone w kostkę ze świeżym szpinakiem i czosnkiem.

Pstrąg upieczony w folii aluminiowej jest bardzo miękki i delikatny. Jeśli jednak ktoś ma ochotę na chrupiącą skórkę polecam lekko oprószyć rybę mąką i krótko usmażyć na patelni grillowej.

Grillowany łosoś na zielonym groszkuGrillowany łosoś na zielonym groszku

Czas przygotowania – chwila moment 😉 Można go wydłużyć w zależności od ilości dodatków, na które mamy ochotę.

Składniki:

  • filet z łososia ze skórką (4 sztuki)
  • masło czosnkowe (kilka godzin wcześniej można przygotować masło ze świeżo wyciśniętym ząbkiem czosnku)
  • świeży zielony groszek
  • dowolna sałata do dekoracji
  • kiełkujący ryż z dodatkiem czarnego czosnku


Przygotowanie:

Filety z łososia pokroić na grubsze paski i przyprawić z dwóch stron solą i pieprzem. Z jednej strony zostawić skórę. Ugrillować na patelni grillowej dodając płat czosnkowego masła.

Ze względu na to, że jestem fanką zielonego groszku, często dodaję go do łososia, a kiełkujący ryż z dodatkiem czarnego czosnku stanowi idealnie ich uzupełnienie.

Podobają Wam się takie proste, szybkie, zdrowe i lekkie dania? Może podzielicie się w komentarzu swoimi?

♥ ♥ ♥

Jeśli spodobał Ci się ten wpis lub uważasz, że może się komuś przydać, będzie mi bardzo miło, jeśli go skomentujesz lub/i udostępnisz. Dziękuję, że jesteś i wspierasz.

Jeśli chcesz być również na bieżąco z kolejnymi artykułami na blogu i tym co udostępniam na kanałach społecznościowych, polub Esencję na Facebooku, zajrzyj na Instagram (jestem też codziennie na Instagram Stories) i odwiedź Twittera.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl