08 Mar Zdrowe menu 3. Niedzielne śniadanie

Kilka inspiracji na niedzielne śniadania.
Pożywne, zdrowe i łatwe w przygotowaniu.

  1. Płatki orkiszowe z bananem, truskawkami lub malinami i mlekiem. Całość podgrzewamy.
  2. Grzanki z chleba razowego z ziarnami lub chleba fitness z mozarellą, świeżą bazylią, suszonym oregano i ziołami prowansalskimi oraz pokrojonymi pomidorkami koktajlowymi. Całość zapiekamy w piecu.
  3. Jajecznica z pomidorami, czosnkiem, czerwoną papryką i szynką. Kolejność smażenia: czosnek i szynka, pomidory, jaja. Całość posypujemy ulubionymi ziołami.
  4. W toście (upieczonym uprzednio w opiekaczu) wydrążamy koło i smażymy w nim jajo sadzone dodając szczyptę soli. Posypujemy drobno posiekanym szczypiorkiem.
  5. Wędzony łosoś z twarożkiem na pełnoziarnistym pieczywie.
  6. Sałatka z grejpfruta z zieloną sałatą, awokado, jagodami goji, orzechami laskowymi i płatkami migdałów oraz serem feta.
  7. Frittata z kurkami (ew. pieczarkami), pomidorami i kozim serem doprawiona świeżym tymiankiem.
  8. Pasta jajeczna z awokado i szczypiorkiem podana w połówce skórki od awokado i udekorowana listkami kolendry. Do wyboru pieczywo.
  9. Twarożek z kiełkami rzodkiewki i słonecznika na bazie jogurtu. Posypujemy uprażonym sezamem.
  10. Zielone naleśniki na bazie mąki pełnoziarnistej: jarmuż (liście bez łodyg), pieczony łosoś, płatki migdałów, pomidorowa salsa (z suszonych pomidorów).

Na koniec koktajl z żółtej lub czerwonej papryki, pomarańczy, szczypty curry, jogurtu naturalnego z odrobiną soli i pieprzu. Wspomaga przemianę materii, ma dużo witaminy C, pobudza i pięknie wygląda.

koktajl6
SMACZNEGO!

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl