10 Mar 7 koktajli, które dodadzą Ci energii.

Moda na smoothies i wszelkiego rodzaju koktajle rozkręciła się na dobre. Z tego co obserwuję większość z Was lubi koktajle, a ja praktycznie się od nich uzależniłam. Przygotowuję je prawie codziennie nie tylko dlatego, że są zdrowe, ale są też bardzo łatwe w przygotowaniu, smaczne, dodają energii i fajnie sycą między głównymi posiłkami. Moje dzieci również je pokochały i chętnie same je sobie przygotowują.

Oto 7 koktajli, które dodadzą Ci energii i dostarczą wielu mikro- i makroelementów oraz witamin. Ponadto pobudzą, zaspokoją głód, ugaszą pragnienie, nadadzą promiennego wyglądu, wspomogą przemianę materii, oczyszczą organizm, zregenerują (np. po treningu). Każdy z koktajli pełni inną rolę, ale spożywane regularnie wspomagają zapotrzebowanie naszego organizmu na podstawowe składniki, witaminy i minerały.

Do ich przygotowania potrzebujesz tylko kilka składników i blender. W celu schłodzenia koktajli możesz dodać trochę skruszonego lodu.

Koktajl truskawkowyKoktajl truskawowy

  truskawki
 banan
 jogurt naturalny
 łyżka miodu

Koktajl szpinakowyKoktajl szpinakowy

 świeży szpinak
 jabłka
 sok z cytryny
 wiórki kokosowe
 kilka daktyli
 łyżka miodu
 można dodać ulubione kiełki
 trochę wody

Koktajl paprykowo-pomarańczowyKoktajl paprykowo-pomarańczowy

 żółta papryka
 pomarańcza
  jogurt naturalny
 curry
 szczypta soli
 odrobina białego pieprzu

Koktajl bananowo-pietruszkowyKoktajl bananowo-pietruszkowy

 banan
 soczyste jabłko
 natka pietruszki
 kefir lub jogurt naturalny

Koktajl ananasowyKoktajl ananasowy

 świeży ananas
 mango
 sok z limonki
 mleczko kokosowe
 łyżka miodu

Koktajl karotenowyKoktajl karotenowy

 soczysta marchew
 ananas
 pomarańcza
 odrobina oleju lnianego

Koktajl z burakówKoktajl z buraków

 starte buraki ćwikłowe
 starty seler
 natka pietruszki
  wyciśnięty świeży czosnek
 szczypta soli
 odrobina pieprzu
 można dodać starty chrzan

Pyszności, prawda? Jak widzicie zrobienie koktajli jest banalnie proste, a zbliżający się sezon świeżych owoców i warzyw da Ci jeszcze większe możliwości. Obiecuję, że na wiosnę podzielę się kolejnymi koktajlami, bo mam ich w swoim zbiorze przepisów całe mnóstwo.

Na koniec ciekawostka, a mianowicie najczęściej popełniane błędy przy spożywaniu np. zielonych koktajli:

  • używanie zbyt dużej ilości składników – chodzi o to, że nie każdy żołądek radzi sobie z taką mieszanką,
  • zbyt szybkie wypijanie koktajli tzw. jednym duszkiem – koktajle powinniśmy pić powoli, tak, aby zawarte w nim cenne witaminy i minerały miały szansę odpowiednio się strawić i wchłonąć,
  • zła pora spożywania koktajli, a konkretnie niezachowanie odstępów od innych posiłków – najlepiej wypijaj je 1 godzinę przed posiłkiem lub w odstępie 2-3 godzin po innym posiłku.

 

Fot. Esencja

♥ ♥ ♥

Jeśli spodobał Ci się ten wpis lub uważasz, że może przydać się innym, będzie mi bardzo miło, jeśli go udostępnisz. Dziękuję, że jesteś i wspierasz.

Jeśli chcesz być również na bieżąco z kolejnymi artykułami na blogu i tym co udostępniam na kanałach społecznościowych, polub Esencję na Facebooku, zajrzyj na Instagram (jestem też codziennie na Instagram Stories) i odwiedź Twittera.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl