20 Mar 3 pożywne desery z nasionami chia.

Czy słyszeliście o nasionach szałwii hiszpańskiej? Ależ oczywiście, że tak. To nic innego, jak popularne ostatnio nasiona chia należące do tzw. superfoods, czyli żywności, która zawiera w swoim składzie wyjątkowo cenne dla organizmu człowieka składniki. Nasiona chia są niskokaloryczne i niesamowicie zdrowe – bogate w witaminy, minerały i przeciwutleniacze, mają dużą zawartość łatwo przyswajalnego białka i błonnika, stanowią też źródło kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6.

Desery z ich użyciem są bardzo proste do przygotowania. Ich skład i wygląd ogranicza jedynie nasza wyobraźnia, a efekty końcowe zachwycają. Pękate szklaneczki lub kieliszki wypełnione warstwowo kolorami zachęcają do spróbowania nawet najbardziej opornych.

Oto moje propozycje pożywnych deserów z nasionami chia przygotowane, uwaga, przez moje dzieci pod moim czujnym okiem. Fajna zabawa, mówię Wam 🙂

Pomarańczowy deser z nasionami chiaPomarańczowy deser

  • nasiona chia
  • mleko kokosowe
  • pomarańcza
  • banan
  • migdały
  • odrobina jogurtu naturalnego (do zagęszczenia)
  • owoce (ja użyłam mrożonych)
  • odrobina miodu
  • listki mięty
  • preparowana kasza jaglana

Zielony deser z nasionami chiaZielony deser

  • nasiona chia
  • kiwi
  • liście szpinaku
  • imbir
  • jogurt naturalny gęsty
  • naturalne płatki z pełnego ziarna owsa

Czerwony deser z nasionami chiaCzerwony deser

  • nasiona chia
  • jeżyny
  • maliny
  • truskawki
  • jogurt naturalny gęsty
  • granola z granatem i jagodą
  • liście mięty

 

Kilka wskazówek, aby deser z nasionami chia był:

  1. udany – zachowaj odpowiednie proporcje wody do nasion – na 1 szklankę wody potrzeba przynajmniej 3 łyżek nasion chia. Nasiona żelują się i zwiększają swoją objętość dziewięciokrotnie, dlatego przez pierwsze pół godziny mieszaj je kilkukrotnie, aby uniknąć grudek, a następnie wstaw na całą noc do lodówki.
  2. efektowny – użyj przezroczystych naczyń i układaj składniki warstwowo
  3. smaczny – nasiona chia nie mają smaku, dlatego możesz użyć owoców i warzyw (np. w zmiksowanej postaci) lub dodać ulubione przyprawy typu wanilia, gałka muszkatołowa, syrop klonowy, imbir.

 

Nasiona chia możesz stosować także jako dekoracyjną posypkę (desery, koktajle, sałatki, dania) lub dodatek do wypieków i dań głównych (w zmielonej postaci).

Fot. Esencja

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl
  • Pysznie wyglądają!

    • I tak smakują. Już je wrąbałyśmy 🙂

      • Też bym jadła od razu 🙂 A zdjęcia bardzo ładne, wiesz? 🙂

        • Dziękuję, no uczę się, uczę 🙂 Postaram się, żeby były coraz lepsze.

  • Mmmm…. uwielbiam! Ja właśnie ostatnio robiłam wersje pinacolada… z ananasem i wiórkami kokosowymi!

    Koniecznie muszę wypróbować Twoje przepisy! Dziękuję!

    Panna Joanna

  • I to mi przypomniało, że ja jadłam już chia… Nie raz 😉
    Moja siostra robiła mi podobne desery, ale nazywałam je puddingiem.
    Twoje smakowite zdjęcia mnie przekonały – kupuję chia i rozpoczynam produkcję wiosennych deserów 🙂

    • Kupuj, kupuj, Fajna z nimi zabawa w kuchni, no i mają mnóstwo zastosowań.

  • Nasiona chia są genialne, dodaję zawsze rano do owsianki/musli

  • Kinga C

    Bardzo lubię chia, a Twoje propozycje zdecydowanie przypadłyby mi do gustu.
    Pozdrawiam serdecznie 😉

  • Ślinka leci jak na nie patrzę 😀 Desery jak najbardziej w moim guście smakowym. Jutro robię numer dwa.

  • Mniami! Smakowite przepisy i piękne zdjęcia! Narobiłaś mi apetytu 🙂 Koniecznie wypróbuję Twoje przepisy, bo już kończą mi się pomysły na zdrowe desery dla moich dzieci

  • Jul

    Uwielbiam! Ja zawsze idę na łatwiznę i po prostu zalewam chię na noc mlekiem roślinnym. I tak jest pyszna, ale Twoje wersje z owocami- to dopiero odlot! Muszę przezwyciężyć lenistwo i zrobić coś takiego:)

    • Chia można dodać do koktajli, a to przecież nie zajmuje czasu nie? 😉 No może tylko to, że trzeba jednak odstawić na kilka godzin, żeby napęczniały.

      • Jul

        Za pracochłonne uważam nie samo przygotowanie chia, bo tak jak mówisz stoi sobie samo i pęcznieje, ale te wszystkie owocowe warstwy:) Ale to tylko moje kuchenne zacofanie 😉

  • Wspaniałe desery, a zdjęcia mhhh bardzo apetyczne.

    • Potrzebowałam to usłyszeć akurat od Ciebie 😉

  • Ola Twoje zdjęcia są cudne! no zal mi d… ściska, ze sie pochorowalismy akurat na te warsztaty z fotografii ( i na kolejne 2 miesiące, ale to szczegół). Nadrobimy kiedyś 🙂 Piękne, jadłabym same zdjęcia. To dopiero kuchnia fit 😉

    • Pewnie, że nadrobimy. Będzie jeszcze nie jedna okazja. No weźcie się wreszcie wyleczcie! Raz na zawsze! Koniec chorowania.

  • Wow! Zielony wygląda fantastycznie 🙂 Nie sądziłam, że szpinak będzie pasował.

    • Szpinak świetnie się sprawdza w przypadku koktajli.

  • Idę do sklepu. Właśnie w tym momencie. Przyślę mojego męża z zazaleniami do ciebie 😉

    • Ależ dlaczego? Tam jogurty naturalne, owoce i zdrowe dodatki. Niskokaloryczne. Dajesz Mała 🙂

      • Tak zrobiłam 🙂 I prawdopodobnie sama będę musiała to wszystko zjeść 🙁

  • Ślinka cieknie patrząc na Twoje zdjęcia! Zmuszasz mnie, żebym koniecznie wyszła dzisiaj na małe zakupy do sklepu.. Nasion jeszcze nigdy nie próbowałam, ale musi być w końcu ten pierwszy raz 🙂

    • Spodobają Ci się. Moje dziewczyny oszalały na nich punkcie. Zjadają je nawet na sucho 🙂

  • Mam cały słój nasion, które czekają na mój lepszy dzień, więc jak widzę te Twoje pyszności, to mam od razu motywację, żeby wreszcie się za nie zabrać 🙂 dzięki za info o proporcji, bo z reguły robię na oko i różnie mi wychodzi 🙂 Pozdrawiam!!!

    • Jeśli to rzadki płyn (woda, sok) to 3 łyżki są ok, ale jeśli bardziej gęsty typu koktajl, gęsty jogurt owocowy, mleko kokosowe daję odrobinę mniej. Trochę na wyczucie.

  • chyba się skuszę 🙂 dzięki za przepisy 🙂 pozdrawiam . http://www.niecalkiemsamamama.blogspot.com

  • Wersja zielona z kiwi to zdecydowanie coś dla mnie.

  • O, dzięki Ci dobra kobieto! Kupiłam ten wynalazek i jakoś nie mogę zmotywować się, żeby go użyć 😉 Doceniam zdrową kuchnię, ale na co dzień gotuję bardzo tradycyjnie, potrzebuję inspiracji, żeby przekonać się do nowinek typu chia. A dzięki Tobie moja chia wyląduje w pomarańczowym deserze, mniam! 🙂

    • Będziesz zadowolona Renia. Mówię Ci 🙂

  • Olu, co rusz ostatnio czytam chia tu, chia tam i zupelnie nie wiedzialam co to jest i z czym sie to je. Teraz juz wiem. Dziekuje i pozdrawiam serdecznie Beata

    • Spróbuj ich koniecznie. Są niesamowicie zdrowe (poczytaj o ich zaletach), łatwo się je przygotowuje i można je dodawać do wieeelu rzeczy. A jaki efekt dają 🙂
      Idealne na Twoją stronę bio.

  • Nie słyszałam jeszcze o tych nasionach, zaciekawiłaś mnie mocno, przy najbliższej wizycie w sklepie rozejrzę się za nimi. 🙂

    • Szukaj na półkach ze zdrową żywnością. Polecam.

  • Zielony i czerwony mówią do mnie: „zrób mnie i zjedz mnie”. Dzięki za super przepisy! 😉

    • Do mnie też tak mówiły, więc się posłuchałam.

  • Wyglądają oblędnie musze wypróbować

  • madebysoyal.blogspot.com.tr

    Szpinak i imbir ciekawe połączenie. Chyba wypróbuje bo wszystkie wyglądają pysznie!

  • Dziś paczka przyszła z superfoodsami, m.in. chia, no więc co mi pozostaje… 🙂

    • A co tam masz jeszcze fajnego w paczce? 🙂

      • Tym razem jeszcze kurkuma z superfoods 🙂
        A oprócz tego pestki moreli, witamina D3, krem orzechowy mix, tahina i mus z pigwy 🙂
        Chia kupiłam po raz pierwszy. Na razie zalałam sokiem pomarańczowym, synek wyjadł łyżeczką i stwierdził, że smakuje jak kiwi. Więc mamy już nasz deser – chiwi 🙂

        • Super! Fajowy synek 🙂 Chiwi do opatentowania 🙂

  • Wyglądają przepysznie! Wiesz co, muszę w końcu spisać składniki, kupić co trzeba i spróbować. 🙂

    • Bardzo prosta sprawa. Polecam 🙂

  • Muszę wypróbować Twoje propozycje;) Małe mam doświadczenie z tymi nasionkami, ale wszystko przede mną;)

    • Ostatnio na urodzinach córki „zaraziłam” tymi nasionami 9-letnie dzieci. Świetnie się bawiły przygotowując kilkuwarstwowe desery z nasionami chia. Polecam.

  • Ja uwielbiam takie desery. Jadłam już wiele razy, sama jeszcze nie robiłam. Obecnie poluje na nasiona, jak tylko kupię, te pyszności wylądują u nas na stole 🙂

    • Znajdziesz je w wielu sklepach, nie tylko eko, ale też zwykłych, na półkach ze zdrową żywnością.

  • trzeci muszę wypróbować – właśnie szukałam jakiś fajnych przepisów z nasionkami, bo mnie kusi ich zakup 😉

    • Polecam. Fajna zabawa z ich użyciem, no i super zdrowo 🙂

  • Pingback: Esencja | Najlepszy pomysł na urodziny dziecka? Spróbuj czegoś nowego.()

  • Pingback: Esencja | Moje trendy żywieniowe na wiosnę i lato.()

  • Świetnie wyglądają. Do nasion chia ciagle sie przymierzam i ciagle nie mogą yrafic do mojej kuchni:/

    • Pamiętaj o tym przy najbliższej wizycie w sklepie. Naprawdę warto.

  • Pingback: Esencja | Moje trendy żywieniowe na wiosnę i lato 2017()