Trendy w fitnessie 1

17 Sty Trendy w fitnessie 2017

Każdego roku z niecierpliwością czekam na ogłoszenie trendów w fitnessie, które pokazują kierunek zmian w tej dziedzinie, ale też to, że coraz więcej osób świadomie podchodzi do aktywności sportowej i wyboru form ruchu dostosowując je do własnych możliwości i potrzeb. To jeden z moich ulubionych tematów, ponieważ jak wiecie uwielbiam fitness i zawsze z dużym zainteresowaniem śledzę nowości w tej branży. Lubię też wracać do poprzednich lat i zerknąć czy rzeczywiście przewidywania się sprawdziły.

Prognozy na rok 2015 znajdziecie TU, a na 2016 TU. Trendy w fitnessie 2017 koncentrują się nie tylko na tematach dotyczących aktywności fizycznej, ale też stylu życia, na który składa się przecież znacznie więcej elementów.

Trendy w fitnessie 3Live-streaming

To co było jeszcze niedawno nowością na kanałach społecznościowych, teraz zawita do klubów sportowych. Treningi live, czyli „na żywo'”, co właściwie już się dzieje za sprawą Instagram Stories, Snapchata, a przede wszystkim Facebook Live, staną się popularną formą transmisji treningu. Nasuwa się pytanie: Ale po co? Cóż, to co jedni chętnie oglądają, inni muszą im to pokazać. Poza tym dzięki temu trendowi będzie można ćwiczyć online z największymi gwiazdami świata fitnessu i to w zaciszu domowym.

Medytacja

Temat, do którego wciąż nie dojrzałam. Pomimo niewątpliwej popularności medytacji od lat i jej korzystnego wpływu na nasze funkcjonowanie, u mnie wciąż pozostaje na dalekim miejscu moich potrzeb. Wprawdzie oczyszczenie umysłu z nagromadzonego stresu, emocji i przeżyć czy poprawa koncentracji przyda się każdemu, ja stosuję zupełnie inne metody wyciszania się i wsłuchiwania we własny organizm. Niemniej jednak zajęcia z medytacji mają ponoć przybrać w tym roku na sile.

Hot joga

Bliska medytacji joga również nie cieszy się u mnie popularnością. Nadal nie mogę się do niej przekonać, choć wiele razy próbowałam. Tym bardziej hot joga, czyli joga w wysokiej temperaturze, przeprowadzana w saunie lub pomieszczeniu z grzewczymi lampami jest dla mnie nowością i zaskoczeniem. Za sauną również nie przepadam – 41 stopni w niewielkim pomieszczeniu to rozrywka nie dla mnie – źle się w niej czuję, w związku z tym nie potrafię się w niej należycie odprężyć. Niewątpliwymi zaletami hot jogi jest to, że oprócz spalania kalorii (podczas jednej sesji można spalić nawet ponad 1200 kcal!), pozwala ona mięśniom lepiej się rozluźnić, łagodzi bóle kostno-stawowe, zwiększa energię, reguluje prace układu hormonalnego, obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, umożliwia pozbycie się z organizmu toksyn na skutek otwierania się porów i wydzielania potu.

Trening funkcjonalny

Podobnie jak w 2016 roku dużym powodzeniem nadal będzie cieszył się trening funkcjonalny polegający na naśladowaniu ruchów, które wykonujemy na co dzień, ale w szybszym tempie i z wieloma powtórzeniami. Ćwiczenia mają za zadanie zwiększyć możliwości ruchowe angażując wszystkie partie ciała z wykorzystaniem takiego sprzętu jak: taśmy TRX, sztangielki, worki bułgarskie, sprzęt do boksu, piłki lekarskie, worki z piaskiem, drabinki koordynacyjne, kettlebells, piłki BodyBall. Poprzez takie ćwiczenia jak zwisanie, obroty, ciągnięcie, przysiady czy pchanie trening funkcjonalny rzeźbi sylwetkę rozbudowując masę mięśniową i poprawiając ogólną kondycję. Pomaga też w treningu mięśni głębokich.

Trening hybrydowy

Trening łączący zalety ćwiczeń siłowych oraz cardio poprawia metabolizm, powoduje spalanie tłuszczu i zwiększenie masy mięśniowej angażując wiele grup mięśni jednocześnie. Ważną rolę odgrywa tu intensywność i odpowiednia technika. Ze względu na potencjalne kontuzje nie jest jednak przeznaczony dla amatorów, lecz osób obytych z siłownią i znających podstawy treningu siłowego.

Boks, a właściwie aerobox

Trening bokserski to nie tylko intensywne spalanie kalorii, ale też skuteczne oderwanie się od problemów dnia codziennego, walka ze stresem, wyrzucenie z siebie złych emocji i stanów lękowych. W połączeniu z ćwiczeniami aerobowymi daje fantastyczny trening w postaci aeroboxu, o którym rozpisywałam się TUTAJ. W aeroboxie jestem zakochana odkąd spróbowałam go po raz pierwszy na fitness campie.

HIIT (High Intensity Interval Training) 

Intensywny trening interwałowy to trening polegający na cyklicznej zmianie intensywności ćwiczeń. Dynamiczne ćwiczenia typu szybki bieg, przysiady, skakanki, burpeesy przeplatane są wolniejszymi typu marsz, skłony, rozciąganie. To krótki trening trwający około 20 minut, ale dający doskonałe rezultaty w postaci spalania tkanki tłuszczowej, wzmocnienia ciała i kondycji oraz poprawiający ogólną sprawność i psychomotorykę.

Poranne party

To Wam się spodoba – poranna impreza taneczna przed wyjściem do pracy. Ćwiczysz tańcząc w rytm dynamicznej muzyki od 6:30 do 10:30 rano, po czym delektujesz się organiczną kawą lub warzywnym smoothie zakańczając tę poranną aktywność rozciąganiem się na jodze. W wielu krajach poranne party przyjęło się jako forma przebudzenia. Zabawa zapoczątkowana w Londynie 3 lata temu zatacza coraz szersze kręgi na świecie, czy przyjmie się w naszej kulturze? Śmiem powątpiewać, ale będę śledzić z uwagą.

Adaptogeny

Po super foods, przyszedł czas na adaptogeny, czyli naturalne składniki zwalczające stres i wzmacniające nasz układ odpornościowy. Składają się na nie właśnie super foods, zioła i warzywa korzeniowe, które mamy podobno używać w nowym roku na potęgę. W 2017 będziemy kierować się zasadą EatClean – jedz czysto, naturalnie i bez chemii. Chemia jest passé.

Fleksitarianizm

Jakość dzisiejszego jedzenia, szczególnie wędlin i mięsa skłania coraz więcej osób do przejścia na dietę wegetariańską czy wegańską lub przynajmniej ograniczenie w dużym stopniu produktów zwierzęcych. Świadomość tego, że mięso nie jest jedynym i najlepszym źródłem białka zwiększa zainteresowanie produktami roślinnymi. W 2017 rynek zrewolucjonizują proteinowe produkty z konopii będące doskonałym budulcem dla mięśni osób pragnących ograniczyć produkty zwierzęce. Fleksitarianizm to sposób odżywiania, który bazuje na warzywach i innych produktach roślinnych, a tylko od czasu do czasu dopuszcza spożywanie mięsa i ryb. Ma pomagać w spadku masy ciała, chronić przed nowotworami, cukrzycą i chorobami układu krążenia. Zdrowy rozsądek podpowiada, że to dobre rozwiązanie.

Chińskie bańki

W pierwszej chwili skojarzyły mi się z bańkami z dzieciństwa. Pokochałam naturalną żywność, uczę się stosować naturalne kosmetyki, lubię wszystko co bliskie naturze, włączając w to niektóre (!) metody leczenia, natomiast chińskie bańki jako naturalny sposób na przeziębienie przerażają mnie tak samo jak wiele lat temu. Do tego mają być stosowane w celu zwalczania cellulitu, ujędrniania skóry czy jako forma masażu. Co kto lubi. Próbowałam chińskich baniek i jakoś nie przypadły mi do gustu pomimo, że jest to jedna z najbardziej naturalnych form leczenia czy regeneracji, szczególnie przy takich dolegliwościach jak bóle kręgosłupa, stawów, nerwobóle, problemy z ukrwieniem czy dolegliwości mięśniowe. Może się przekonam.

Kolagen

Kolagen nadal w modzie. Trochę za mało doceniany, w tym roku ma się pojawić nie tylko w kosmetykach, ale też wodzie, napojach i odżywkach białkowych. Mocne paznokcie, zdrowe włosy i wygładzona, odpowiednio nawilżona skóra to efekt działania kolagenu wewnątrz organizmu zwanego także eliksirem młodości.

Z powyższego zestawienia widać, że nastąpił powrót do tradycyjnych sposobów dbania o ciało, kondycję i samopoczucie. Ważne jest nie tyle dążenie do idealnej wagi, ile prowadzenie zdrowego stylu życia, na które składa się nie tylko aktywność fizyczna, ale też sposób odżywiania się i funkcjonowania na co dzień. Nie bez znaczenia i wpływu na naszą motywację pozostają nowoczesne urządzania typu smartfony, smartwatche czy smartbandy, które pozwalają nam monitorować nasze wyniki sportowe mobilizując nas do ich poprawienia, ale też powstrzymując nas od zrobienia sobie krzywdy.

Spodobały Wam się trendy w fitnessie 2017? Według mnie mają sens i idą z duchem czasu, jeśli chodzi o nasz styl życia. Stres, pośpiech, złe emocje i nastroje, osłabiona odporność i coraz większa potrzeba bycia jak najbliżej natury  najwyraźniej stały się inspiracją do stworzenia trendów na kolejny rok.

Trendy w fitnessie 2

Inspiracje i źródło: Elle, Newsweek, ofeminin.pl,  fit.pl

♥ ♥ ♥

Jeśli spodobał Ci się ten wpis lub uważasz, że może się komuś przydać, będzie mi bardzo miło, jeśli go skomentujesz lub/i udostępnisz. Dziękuję, że jesteś i wspierasz.

Jeśli chcesz być również na bieżąco z kolejnymi artykułami na blogu i tym co udostępniam na kanałach społecznościowych, polub Esencję na Facebooku, zajrzyj na Instagram (jestem też codziennie na Instagram Stories) i odwiedź Twittera.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl