domowa granola z suszonymi owocami i chia

07 Wrz Domowa granola na 3 sposoby

Jesli lubicie zdrowe przekąski, to dzisiaj mam dla Was coś prostego, smacznego, apetycznie wyglądającego i zgodnego z zasadami zdrowego odżywiania. Domowa granola na 3 sposoby to moja propozycja na szybkie i niekłopotliwe drugie śniadanie w pracy, domu, a nawet szkole, która nie tylko syci, ale dostarcza też energii i zaspokaja nasze zapotrzebowanie na słodkości. Poza tym jest niedroga i niskokaloryczna, choć nie ma związku z żadną dietą odchudzającą.

Granola to samodzielnie przygotowane musli z ulubionych płatków owsianych z dodatkiem orzechów, ziaren i bakalii. Przykłady, które podaję to najczęstsze wersje jakie przygotowuję, ale można je oczywiście dowolnie modyfikować dodając suszone owoce, za którymi ja nie przepadam lub ulubioną konfiturę czy polewę. Warto tylko pamiętać o tym, żeby suszone owoce dorzucić na blachę pod koniec pieczenia, w przeciwnym razie mogą spalić się i mieć gorzki smak.

Jeśli chcemy, żeby granola była chrupka i posklejana, zamiast miodu możemy użyć musu z jabłek, rozgniecionego banana, masło orzechowe, masło migdałowe, syrop klonowy lub po prostu olej.

Domowa granola na 3 sposoby

granola prazona na patelni z owocamiGRANOLA PRAŻONA

Składniki:

  • jogurt naturalny gęsty (240 g)
  • płatki z pełnoziarnistego owsa, płatki migdałów, orzechy włoskie, pestki słonecznika oraz dyni, sezam (1/4 szklanki)
  • malina, borówka amerykańska (kilka sztuk)
  • świeża mięta do dekoracji


Przygotowanie:

Płatki, orzechy (uprzednio rozdrobnione na mniejsze kawałki) i ziarna prażymy na suchej patelni przez 2-3 minuty, a następnie pozostawiamy do ostudzenia. Składniki układamy warstwowo: granola, jogurt, owoce.

domowa granola z suszonymi owocami, chia i cynamonemGRANOLA OWOCOWA Z NUTKĄ CYNAMONU I MIODEM Z KWIATÓW POMARAŃCZY

Składniki:

  • jogurt naturalny gęsty (240 g)
  • nasiona chia (1 stołowa łyżka)
  • orkiszowe otręby, orzechy włoskie, prażone i solone migdały, pestki dyni i słonecznika, nasiona chia, sezam  (1 szklanka)
  • żurawina, jagody goji (1/3 szklanki)
  • zielona herbata (1/2 szklanki)
  • miód z kwiatów pomarańczy (1 łyżka)
  • mango, pomarańcza, borówka amerykańska (kilka sztuk)
  • szczypta cynamonu


Przygotowanie:

Nasiona chia (1 stołowa łyżka) dodajemy do jogurtu i odstawiamy na godzinę (możemy też przygotować je dzień wcześniej i przechować w lodówce). Otręby, ziarna i orzechy wsypujemy do miski, dodajemy odrobinę cynamonu i mieszamy. Zieloną herbatę przygotowujemy tradycyjnie, dodajemy do niej miód, a następnie zalewamy nią suchą mieszankę. Dobrze wymieszaną całość rozkładamy równomiernie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy na 30 minut do rozgrzanego do 160 stopni piekarnika z termoobiegiem. W trakcie pieczenia granolę kilka razy mieszamy i przekładamy na drugą stronę, żeby się nie przypaliła i równo zarumieniła. Po upieczeniu pozostawiamy do ostudzenia. W międzyczasie siekamy żurawinę i jagody goji i dodajemy je do jeszcze ciepłej mieszanki. Tak przygotowaną granolę możemy przełożyć do słoika i przetrzymywać przez kilka tygodni. Składniki przekąski układamy warstwowo: granola, jogurt z chia, owoce.

granola czekoladowa z owocamiGRANOLA CZEKOLADOWA

Składniki:

  • jogurt naturalny gęsty (240 g)
  • kakao (1 łyżka)
  • płatki z pełnoziarnistego owsa, płatki migdałów, orzechy włoskie, pestki słonecznika oraz dyni, sezam (1/4 szklanki)
  • gorzka czekolada z pomarańczą (4 kostki)
  • słodka pomarańcza
  • jagody goji


Przygotowanie:

Uprażone na suchej patelni płatki z dodatkami jak wyżej mieszamy po ich wystudzeniu z czekoladą startą na tarce z dużymi oczkami. Do jogurtu dodajemy kakao i mieszamy przed wlaniem do szklanki. Składniki układamy warstwowo: granola, jogurt naturalny, jogurt kakaowy, wiórki czekolady, owoce.

Granola może być nie tylko szybką przekąską i prostym dodatkiem do śniadań, ale też podstawą zdrowych, domowych batoników lub użyta jako spód do ciasta.

Lubicie granolę? Jeśli tak, to z czym najczęściej ją jecie? Będzie mi miło, jeśli podzielicie się swoimi ulubionymi przepisami w komentarzu, bo chętnie spróbowałabym czegoś nowego.

♥ ♥ ♥

Jeśli spodobał Wam  się ten artykuł lub uważacie, że może kogoś zainteresować, będzie mi bardzo miło jeśli go skomentujecie lub/i udostępnicie dalej. To wyraz uznania dla mojej pracy i zaangażowania, a także sprawienie mi ogromnej radości.

Jeśli chcecie być na bieżąco z kolejnymi wpisami na blogu i tym co udostępniam na kanałach społecznościowych, zapraszam do polubienia Esencji na Facebooku, zajrzenia na Instagram (jestem też codziennie na Instagram Stories) i odwiedzenia Twittera.

granola prazona na patelni granola prazonadomowa granola z suszonymi owocami i chiadomowa granola z suszonymi owocamigranola czekoladowo-kakaowagranola czekoladowa

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl
  • Marta Korotko

    Już się kiedyś przymierzałam, ale wciąż jeszcze granoli nigdy w życiu nie spróbowałam. Patrzę na te Twoje zdjęcia i żałuję, bo aż ślinka cieknie 🙂

    • A popatrz jakie proste do zrobienia. Albo prażysz ulubione orzechy, płatki i ziarna albo łączysz je z czymś lepkim i wrzucasz do pieca. Normalnie samo się robi 😉

  • Uwielbiam granole, ale sama nie robię 🙂 twoja jest mega apetyczna!

    • No to nadarzyła Ci się właśnie okazja, żebyś mogła sobie zrobić sama granolę, taką jak lubisz. To bardzo proste.

  • Świetne zdjęcia. I te rozsypane ziarna i płatki- wygląda to genialnie.

  • Uwielbiam granolę, wcinam ją na kilogramy. Świetne propozycje!

  • Ale cudowności. Jak tylko wstanę lecę do sklepu po składnik 😉