zdrowe wody smakowe

16 Lis Zdrowe wody smakowe. Moje sposoby na picie wody jesienią i zimą

Picie wody latem to żadna sztuka, gorzej w chłodnych miesiącach roku, kiedy nasz organizm domaga się raczej rozgrzewających napojów. Ja również je piję i to w dużych ilościach. Kawy wprawdzie ograniczam do dwóch sztuk dziennie, a herbaty staram się pić zielone, białe i czerwone, ale jest taka jedna pokusa, która nazywa się Earl Grey. Jako jedyną muszę ją niestety lekko dosłodzić. Zwykle używam ksylitolu, cukru trzcinowego lub miodu, ale Earl Grey’ka smakuje mi wyłącznie z odrobiną białego cukru.

„Moje ulubione rozgrzewające herbaty i kawy na chłodne, jesienne dni”

Chcąc uniknąć picia zbyt dużej ilości herbat i chociażby dla urozmaicenia, piję także wody smakowe własnej roboty. Latem przygotowuję podobne tyle, że dodaję do nich kostki lodu np. arbuzowe. Natomiast jesienią i zimą owoce i zioła zalewam ciepłą, przegotowaną wodą, która dodatkowo wyciąga aromat dodatków. Nie używam wrzątku, żeby zachować jak najwięcej witamin i czasem korzystam z mrożonych owoców, bo te jak wiadomo mają więcej witamin i są bardziej bezpieczne niż te, które jadą do nas przez pół świata.

Poniżej przedstawiam Wam swoje sposoby na picie wody jesienią i zimą, a są nimi:

ZDROWE WODY SMAKOWE DOMOWEJ ROBOTY. 7 PRZEPISÓW

Woda sama w sobie to zdrowie, ale kiedy na dworze chłód nie zawsze mamy na nią ochotę. Dobrym rozwiązaniem jest woda smakowa, czyli woda z dodatkiem owoców, które przecież już same w sobie ją zawierają. Nigdy nie kupuję sklepowych wód smakowych, ponieważ zawierają ogromne ilości cukru, a ich smak wydaje mi się zbyt sztuczny. Zdecydowanie wolę wodę domowej roboty. Do najczęściej przeze mnie przygotowywanych należą:

  • woda o właściwościach rozgrzewających z maliną, mandarynką, pomarańczą, ananasem lub winogronem z dodatkiem świeżej mięty lub rozmarynu
    woda smakowa pomarancza rozmaryn
  • woda wzmacniająca odporność z dodatkiem jabłka, soku malinowego, goździków, laski cynamonu
    woda smakowa jablko gozdziki cynamon
  • woda do zadań specjalnych, czyli naturalny sposób na ból głowy (zamiast przeciwbólowych tabletek) to zalany ciepłą wodą świeżo obrany imbir i plastry cytryny w dużej ilości. Opcjonalnie można dodać świeżą kolendrę. Przy okazji wzmacniamy odporność i zastępujemy kolejną kawę, bo ta woda pobudza również nasz umysł.
    woda smakowa imbir cytryna
  • orzeźwiająca woda z dodatkiem zielonego grejpfruta Luz, limonki lub kiwi i listów mięty
    woda smakowa zielony grejpfrut kiwi
  • woda na mocne serce i odporność – sok z czarnego bzu, czerwone owoce (jeżyny, jagody, porzeczka, malina), świeża mięta
    woda smakowa czarny bez
  • woda dla koneserów z suszoną śliwką i jabłkiem oraz anyżem (to moje ostatnie odkrycie. Edit. Woda na drugi dzień robi się słodka, a owoce nie fermentują)
    woda smakowa sliwka jablko
  • i woda, którą wymyśliłam dzisiaj, a która ładnie pachnie i zawiera to co lubię, czyli liczi i świeżą bazylię
    woda smakowa liczi bazylia

APLIKACJA W TELEFONIE

Jeśli macie problem z piciem wody, pomocna bywa też aplikacja w telefonie, która przypomina o jej regularnym piciu.

Hydro Coach – pij wodę, Hydro pij wodę, Water Time Pro – Czas do wody to nie tylko kalkulatory, które obliczą i zasugerują Wasze dzienne zapotrzebowanie na wodę biorąc pod uwagę takie parametry jak wiek, waga i aktywność ficzyna, ale też dzienniki, które pozwolą Wam monitorować swoje postępy i osiągać ustalone cele. Wystarczy ściągnąć apkę na telefon i używać nawet bez rejestracji. Musicie tylko wiedzieć, że aplikacje bezlitośnie pokazują Wasz codzienny cel, a także ilość wody, która nie została zgodnie z założeniem wypita.

Hydro CoachTABELA WODY „TYDZIEŃ DLA ZDROWIA”

Przygotowałam dla Was tabelę, w której możecie zaznaczać ilość wypitej wody w poszczególne dni tygodnia. Taka prosta tabela pomaga w kształtowaniu nawyku picia wody, ale różni się tym od aplikacji w telefonie, że nie możesz jej wyłączyć i tym samym zapomnieć o szklance wody. W dodatku po miesiącu jej stosowania nie będzie Wam już potrzebna ani aplikacja w telefonie ani nawet tabelka, bo sami będziecie pamiętać o odpowiednim nawodnieniu. Tabela do wydruku w PDF-ie jest tutaj -> tydzien dla zdrowia.planner picia wody_Esencja

WYZWANIA

Jeśli chodzi o kształtowanie prawidłowych nawyków, w tym picie wody w odpowiedniej ilości, motywująco działa podejmowanie różnego rodzaju wyzwań. Takie wyzwanie można wymyślić samemu (KLIK) lub dołączyć do wyzwań organizowanych np. przez producentów wody (KLIK). Zwykle efekt jest taki, że po wyzwaniu nie zauważamy, kiedy nauczyliśmy się regularnie pić wodę, a przy okazji dobrze się przy tym bawiliśmy.

woda i wyzwanieAKTYWNOŚĆ SPORTOWA

Choć wymieniam ją na końcu, to ona właśnie sprawia, że wodę piję najchętniej. Wysiłek fizyczny, a tym samym utrata wody poprzez pocenie się powoduje, że wodę piję przed i po treningu sportowym w ilości większej niż w dni, kiedy nie ćwiczę. Zatem wniosek jest prosty. Uprawiajmy sport, bo ten w naturalny sposób „wymusza” na nas picie wody.

woda i aktywnosc sportowa

WZÓR DLA DZIECI

Ten kto jest rodzicem ten wie, że dzieci patrzą nam na ręce i nas naśladują. Naśladują też rówieśników, którzy kupują nektary i sklepowe wody smakowe, dlatego tak ważne jest kształtowanie prawidłowych nawyków w domu już od najmłodszych lat. Jednak nie teoria jest tu najważniejsza, tylko praktyka i pokazanie dziecku, że praca nad nawykami daje efekty wtedy, kiedy jesteśmy konsekwentni i przekonani co do słuszności sprawy. Zdarza się, że sięgnę po coś innego niż woda, bo mam akurat na to ochotę, ale moje dzieci widzą, że dbanie o swoje i ich zdrowie jest moim nadrzędnym celem, dlatego zachęcam je do przygotowywania zarówno zdrowych posiłków, jak i napojów razem ze mną.

Na co dzień piję głównie wodę przegotowaną z dodatkiem owoców i ziół, na treningi zabieram ze sobą naturalną wodę mineralną, natomiast moje dzieci najczęściej korzystają z wody z kranu. Z czystej ciekawości spróbuję zmierzyć ilość wody wypijanej przez nie i przeze mnie, choć będzie to o tyle utrudnione, że większość dnia spędzają poza domem w przedszkolu i szkołach.

zdrowy nawyk u dzieci

A jak wygląda u Was picie wody jesienią i zimą? Pamiętacie o tym, że pijąc wodę nie tylko poprawiamy swoje samopoczucie i nawilżamy organizm, ale też przyspieszamy swój metabolizm, wypłukujemy z organizmu toksyny, poprawiamy trawienie, redukujemy cellulit, regulujemy temperaturę ciała i poprawiamy wydolność organizmu podczas wysiłku? Sporo tego, więc jak odmówić sobie picia wody? No jak? 😉

♥ ♥ ♥

Jeśli spodobał Wam  się ten artykuł lub uważacie, że może kogoś zainteresować, będzie mi bardzo miło jeśli go skomentujecie lub/i udostępnicie dalej. To wyraz uznania dla mojej pracy i zaangażowania, a także sprawienie mi ogromnej radości.

Jeśli chcecie być na bieżąco z kolejnymi wpisami na blogu i tym co udostępniam na kanałach społecznościowych, zapraszam do polubienia Esencji na Facebooku, zajrzenia na Instagram (jestem też codziennie na Instagram Stories) i odwiedzenia Twittera.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Podziel się:
Aleksandra Bohojło
esencja@esencjablog.pl